Bildspel

...

måndag 2 februari 2015

Ingen vila idag.

Måndag är vanligtvis vilodag för min del, men inte idag. Ikväll tänkte jag köra ett trainerpass nere i källaren. Blir nog 2x20, men vet inte än hur tungt jag ska köra. Får känna mig fram. Har aldrig kört 20 min intervaller på trainern förut.
Här står trainern och väntar på mig.

Anledningen till att jag tränar idag istället för att vila är att både lördag och söndag blev vilodag för mig. Ulrika var och åkte skidor i Trillevallen med några barndomskompisar, vilket lämnade mig ensam med barnen, bortsett från då jag var med Alve på simskolan. Då kom farmor och farfar förbi och passade de två andra. Annars fick jag ta hand om barnen istället för att vara ute och cykla. Inte helt fel det häller, men man blir trött på ett helt annat sett.

För att kompensera utebliven helgträning och välbehövliga distanspass så planerar jag följande upplägg för veckan:

  • Måndag - 20or på trainern. Siktar på 1,5 h, men får kanske korta av pga tristess.
  • Tisdag - pendling. Omväg både dit och hem så att det blir 2h totalt
  • Onsdag - 1h trainer. Climbing Repeats enligt Stravas träningsprogram.
  • Torsdag - Spinng 2h. Steady State intervals + lite andra intervaller.
  • Fredag - Vila
  • Lördag och söndag - Vi får se, men tänkte försöka klämma in 1,5h före-frukost-träning en dag och ett distanspass på MTB den andra.
Vi får se hur det blir med det här upplägget. Det är ju massa annat som ska passa in i planeringen, så som familj, jobb, huhållssysslor, mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar