Bildspel

...

tisdag 4 oktober 2016

Vältajmad förkylning

Den kom som ett brev på posten. Förkylningen alltså. Första riktiga på över ett år. Med tre barn i åldrarna 4-8 har jag under de senaste åren haft 3 per år. Skönt att slippa det nu. Vet inte om det beror på att barnen drar hem färre baciller eller om jag blivit mer motståndskraftig mot dem. Hur som helst är det aldrig kul att vara förkyld, men är det någon gång på året som man ska vara förkyld är det nu. Nu är tävlingssäsongen över och jag hade ändå tänkt ta det lite lugnare med träningen i några veckor.

Nu får vi se hur länge den här förkylningen varar, men jag hoppas kunna cykla lite lugnt till och från jobbet någon dag i slutet av veckan. Hoppas kunna vara återställd till nästa vecka för att kunna träna normalt igen. Då gäller det att se till så att kroppen får kurera. Mycket sömn och alla tänkbara mediciner. Lakrits, torkade tranbär och ColdZyme hoppas jag ska göra susen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar