Bildspel

...

söndag 7 februari 2016

Zwift, CX-tävling och MTB-distans

Dags för en sammanfattning av veckan. Min fru har varit bortrest från måndag till fredag så det gällde att vara kreativ för att få in bra träningspass under veckan. Det blev sena kvällspass efter barnens läggdags både på måndagen och tisdagen. Visste inte vad jag skulle köra för typ av pass varken på måndagen eller tisdagen. Befarade att det hade att göra med brist på lust och motivation, men när jag sedan hade genomfört båda dessa pass med kvalitet så insåg att att det var just motivationen som fick mig att genomföra dem.

I onsdags stack jag hem tidigare från jobbet och körde ett trainerpass på eftermiddagen. Blev ett gäng ettor med trötta ben. Antar att det var ett bra träningspass även om wattsiffrorna inte var något att skryta om. En tidig hemgång från jobbet och ett viktigt möte på torsdagen gjorde att jag fick sitta uppe halva natten och jobba istället, men det var det värt. Trots lite sömn på natten till torsdagen blev det cykelpendling. Det var ju det som stod uppskrivet i träningsschemat...

På fredagen blev det en välbehövlig vilodag för att kunna ha någorlunda fräscha ben till CX-tävlingen på lördagen. Det var tredje omgången av Mussette och CK Barriärs CX-tävlingar denna vinter. Denna omgång hölls på Sibbarpsfälten på en riktigt rolig bana. Var dock lite otaggade i starten och från andra startledet kom jag iväg som runt 15-20e man. Sen blev det lite stopp i det två första backarna och avståndet fram till de främsta växte snabbt. Efter några varv hade jag tagit mig förbi några cyklister och kunde börja hålla mitt eget tempo. Tog sedan några placeringar och hamnade till slut på 6e plats. Ganska nöjd, men är lite besviken på att jag inte var mer taggad. Jaja, jag sparar väl det till de riktiga tävlingarna framåt våren.

Veckan avslutade sedan med en MTB-tur med 4 varv på Rosa slingan på Järavallen. Varannat varv snabbt och varannat lugnt. Sedan blev det lite enbenstrampande på vägen hem. Vet inte om det ger något, men det skadar ju inte att prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar