Bildspel

...

måndag 23 januari 2017

Spårat ur

Förra inlägget handlade om att jag var på rätt spår igen, men nu har det spårat ur igen. Jag har dragit på mig en lättare förkylning igen. Har tappat räkningen nu på hur många det varit sedan i somras. Förra vintern hade jag noll förkylningar. Hade då endast två korta träningsuppehåll, ett pga av magsjuka runt årskskiftet och ett veckan innan Mallis, då jag var försiktig för att jag trodde jag höll på att bli sjuk, men det var nog symptom från allergi som jag kände av.

Den här vintern har jag fått stuva om ordentligt i planeringen pga förkylningssymptom och dessutom har jag haft problem med ett knä. Knät kände jag av igen efter torsdagens utomhuscykling. Förstår mig inte riktigt på vad som är fel. Har återupptagit antiinflammatorisk behandling och hoppas det hjälper.

Förra veckan var ju lugn vecka, så det var väl bra tajming att vara sjuk då. Hade inga viktiga pass inplanerade under helgen. Körde 2h MTB på lördagen i måttligt tempo och fick hoppa över ett planerat pass i söndags, men det spelar nog inte så stor roll. Skulle ändå bara ut och rulla lite lugnt. Nu blev det vila helt och hållet och jobb i badrummet istället (Snart klar med väggar och golv).

Nu väntar lite hårdare träning några veckor. Ser fram emot det. Sitter och funderar på hur jag kan skruva upp träningsmängden och intensiteten utan att det går ut över familj och hushåll och min egen kropp. Att träna intervallpass både på morgon och kväll är ett bra alternativ, men då måste jag komma upp lite tidigare på mornarna…och då måste jag också lägga mig lite tidigare (hmm, det blir inte lätt). Vi får se vad det blir. Blir dock aktuellt först nästa vecka.


Den här veckan skulle starta med Kompiskampen idag, men det är jag inte tillräckligt frisk för att köra. Kanske inte blir något alls idag. Får se hur känslan är ikväll. Annars är det lite av varje inplanerat. Fortsatt fokus på syreupptagningsförmågan några veckor till men ska försöka blanda in andra typer av intervallpass än bara fyror och åttor. Kan bli kul det.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar