Bildspel

...

torsdag 26 januari 2017

Uppvärmning

Att värma upp är definitivt inte min styrka. Inför tävlingar är det något som ofta inte hinns med, i alla fall inte i den utsträckning som jag hade önskat när man väl sitter där 3 minuter in i loppet med typ maxpuls. Är dock noga med att värma upp åtminstone 10 minuter innan intervallerna börjar när jag kör på trainern. Men 10 minuter räcker egentligen inte för mig och ofta är jag alldeles för seg i början för att uppvärmningen ska vara tillräckligt uppvärmande.

Gårdagens uppvärmning sammanfattas med
denna bild. Hann med en dubbel
espresso, koppla upp telefonen mot BT-högtalaren
och sätta igång fläkten
Igår var jag trött och seg när jag väl gick ner i källaren och bytte om till cykelkläder. Skulle köra 4x4. På hög kadens för att det inte skulle slita för mycket och för att hjärtat skulle få jobba mer än benen. Siktade på runt 100 och med 2h spinning  benen från kvällen innan så var wattsiffrorna blygsamma. Hur som helst blev det ett bra pass...det blev ju genomfört.

Idag hade jag ingen aning om vad jag skulle köra för pass. Letade efter inspiration på nätet, men hittade ingen. Tog därför ett pass jag kört ett antal gånger tidigare denna vinter. Det första av de två blocken är en 25 lång stege där man är upp på FTP sista minuterna...om man orkar. Var fjärde minut spurtar man i 10 sek och då försöker jag trycka upp effekten över 400W. Andra blocket är 10 minuter 40/20 där jag försöker ligga en bit över 400W under arbetet.

Det var ganska sega ben i dag och jag hade behövt värma upp betydligt längre än vad jag gjorde. Klockan hade hunnit bli en bit efter 9 innan jag satt ombytt på trainern och jag satt mest och gäspade under uppvärmningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar