Bildspel

...

måndag 17 april 2017

Tillbaka i verkigheten

Hade fantastiska 10 dagar på Mallorca. Bra väder gjorde att vi kunde köra precis de rundor som vi ville. Vi behövde inte planera om eller kompromissa. Därför blev det ett riktigt bra träningsläger. Jag var ganska nöjd redan efter en vecka och hade lite hemlängtan, men de sista dagarna fick ses som bonusdagar. Tänkte eventuellt sammanfatta Mallorcaresan i ett separat inlägg när jag får tid och lust.

Nu har jag varit hemma i snart en vecka och det har varit en kass vecka träningsmässigt. Hade planerat två vilodagar, men det blev en till pga tidsbrist och ingen lust till att köra på Monarken kl 21:30 (det får höra vinterhalvåret till). Sedan blev det ytterligare en till pga en lättare förkylning. Kom som ett brev på posten då båda mina rumskamrater på Mallorca blev lite småkrassliga under de sista dagarna.

Kunde dock träna lugnt och har kört några pass på Monarken och  några ute på MTBn under påskhelgen. Längtar nu efter att börja köra hårt igen. Blir nog så imorgon. Vet dock inte på vilket sett, inne eller ute, på landsväg eller MTB, själv eller med klubben. Får se imorgon och vad tid, väder och familjeplanering bjuder in till.

Den minskade träningsdosen i kombination med påskledigheten gjorde att jag kunde ägna lite tid och badrumsrenoveringen och äntligen är badrummet efter mer än tre år åter i bruk. Bara några småsaker kvar nu, men det är invigt. Barnen har till och med hunnit inviga badkaret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar