Bildspel

...

torsdag 16 mars 2017

Ny cykel

Timmarna har varit många då jag surfat runt på diverse cykelsajter och letat efter lämplig tävlingscykel till i år. Redan efter första tävlingen förra året bestämde jag mig för att det skulle bli en heldämpad hoj till kommande säsong. Ända sedan dessa har jag finkammat sortimentet av heldämpade XC-cyklar och uppdaterat min excellista med tänkbara inköp. Specialized, Canyon, Allebike, Cube, Scott, BMC och Cannondale har alla haft en eller flera cyklar på listan, men till sist föll valet på en KTM.

KTMen är välspecad, lätt och har tävlingsdugliga hjul i standardutförandet. Detta var en av cyklarna som kunde ge mig mest value for money. Hade länge spanat in Cubes värstingmodell, men den var svårt att få tag på och därmed svår att få rabatt på, så det fick bli en KTM. Har inte testat den ännu, men kommer nog bli riktigt nöjd med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar