Bildspel

...

fredag 1 april 2016

Resfeber!

Senaste veckorna har varit hektiska. Mycket på jobb och fortsatt mycket träning och samtidigt har jag försökt hinna med lite familjeliv och hushållssysslor (det senare har gått sådär). Därför har bloggandet fått prioriteras ner, men jag tänkte jag skulle hinna med ett inlägg nu innan träningslägret på Mallis. Vi åker imorgon lördag och jag blir borta 12 dagar. Ska bli gött. Har dock varit orolig för att jag dragit på mig en förkylning. Den verkar dock ha varit av det snällare slaget och jag hoppas kunna vara 100% om några dagar.

Pga förkylningen har det bara blivit 1 pass den här veckan, ett lugnt sådant. Annars har de två tidigare veckorna varit riktigt bra och jag fick till och med lufta racern. Synd bara att jag inte kunde fullfölja planeringen den här veckan och att jag missade mars-försöket på kompiskampen. Kvitto på formen kommer jag ändå att få nu när jag kommer att cykla på Mallorca. Ska bli spännande. Hoppas bara inte förkylningen påverkar för mycket.

Om det är något som jag känner av så är det främst resfeber. Symptomen är pirrande mage och en hjärna som knappt funkar. Har en del kvar att packa och vill inte hålla på hela kvällen. Vill helst få några timmars sömn innan taxin hämtar upp mig 02:40. Cykeln ska också gås igenom. Den är tvättad och putsad, men jag behöver ställa in växlarna efter att ha bytt vajrar och höljen. Har valt att vänta med det eftersom jag ska hämta ut ett par nya hjul idag som ska med till Mallorca. Sedan ska cykeln snabbt provköras och monteras ner och packas ihop i cykelväskan. Lite att göra med andra ord. Kanske knappt lönt att gå och lägga sig ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar