Bildspel

...

fredag 6 februari 2015

Fredagen den 6e vabruari

Idag blir det som planerat vilodag. Har än så länge följt träningsschemat för veckan enligt föregående inlägg. Känner mig lite sliten och ser fram emot en träningsfri dag idag. Körde två spinningpass på Gerdahallen igår och andra passet var tungt. Fick faktiskt lite krampkänning halvvägs in i andra passet och därefter hade jag inte mycket kräm kvar i benen.

När jag kör dubbla pass brukar jag gå ner 1,7-2,0 kg trots att jag dricker 1,5 l vatten. Det är således viktigt med vätskebalansen och då får man inte fuska under dagen. Igår var jag och träffade en kund i Malmö och var inte tillbaka på kontoret förrän på eftermiddagen. Jag brukar ha en vattenflaska på skrivbordet som påminner mig om att dricka, men igår blev jag inte påmind förrän på eftermiddagen.

Idag är det vab som gäller. All tre är mer eller mindre sjuka. Det hostas och snörvlas ikapp. Edvin hade ganska hög feber igår så han fick vara hemma idag och då tyckte jag att alla tre lika bra kunde vara hemma och kurera sig. Jag gör allt jag kan för att jag ska hålla mig frisk, men förkylningen kommer nog snart som ett brev från posten.

Enzymer, socker och C-vitaminer gör susen mot förkylning har jag hört

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar