Bildspel

...

tisdag 13 februari 2018

Ingen semla...än

Kors i taket! Semlorna var framställda till 10-fikan på jobbet idag. Efter lite tvekan gick jag ut till matsalen och satte mig vid ett av borden. Men, framför mig på bordet fanns bara en kopp kaffe. Några minuter tidigare hade jag googlat på kalorier + semla och insåg att nästan hälften av kvällens träningspass skulle gå åt till att enbart bränna av kalorierna från semlan. Så, jag hoppade över semlan. Inte alls likt mig. Jag älskar semlor. Alltså...jag älskar typ allt med grädde.

Jag vill inte sabba den fina utvecklingen på kurvan ovan. Jag har som mål att väga in på 67kg när det är dags för Mallorca i april. Redan nu är jag under 68kg och funderar på att justera min målvikt till 66. Det skulle vara 4kg mindre än vad jag brukar ha med mig uppför backarna på Mallis. Och 6kg mindre än när jag mätte mitt VO2 max i höstas. Leker lite med siffrorna och räknar fram vad en ökning av VO2max med 5% samt en viktminskning till 66kg skulle ge för siffror i V02/kg. Nu finns det ju inga tävlingar som avgörs med testsiffror, men de kan ge ett självförtroende som kan vara viktigt vid tävlingar, men framför att för att motivera sig i tränandet.

Nu är ju fettisdagen inte över än och man vet ju inte vad som slinker ner ikväll. Kan tänka mig att barnen är sugna på en semla och det kan bli svår att motstå frestelsen en gång till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar