Bildspel

...

söndag 13 december 2015

Skönt att kunna vara flexibel

Nu har det hunnit bli söndag eftermiddag och tredje ljuset på adventljusstaken är tänt. Sjukt fort vad tiden går, men den här helgen har jag hunnit med förvånansvärt mycket. Pga Luciafirande för det två minsta på dagis så blev det ingen cykelpendling till jobbet som först var planerat. Det blev bilen istället och så tog jag ett kort morgonpass på lördagen istället. En lugn runda på asfalt blev det och en skön start på dagen.

Skånska grusvägar när de är som bäst
Idag stod distanspass på schemat. 3h hade jag tänkt mig och det blev 3 och en 1/2 så jag är nöjd. Velade länge om vilken cykel jag skulle köra på. MTB i skogen, CX med slicks på asfalt eller CX på grusvägar. Först tänkte jag grusvägar eftersom det såg ut att bli fint väder så jag kollade på Facebook ifall någon var sugen på att hänga med. Intresset var svalt, men det var ett gäng som skulle köra asfalt istället. Jag funderade lite och bestämde mig sedan för att köra MTB i Järavallen, eftersom jag inte fryser lika lätt om fötterna när jag kör MTB. När jag sedan vaknade i morse hade det regnat ganska mycket och då var jag inte längre sugen på att köra på de sliriga stigarna på Järavallen så det blev till att sadla crossen istället efter ett snabbt hjulbyte. Det blev alltså ett solopass på grusvägar med min CX. Endast skuggan gjorde mig sällskap då och då. Hur som helst så är det skönt att kunna välja mellan olika cykelalternativ och anpassa sig efter väder och lust.

När man cyklar på de mindre vägarna så får man ibland se lite märkliga saker. Den här metallskulpturen föreställande någon slags fågel fångade mitt intresse i närheten av Sireköpinge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar