Bildspel

...

tisdag 1 mars 2016

Rekord på 4or, men måste det vara så jobbigt?

Det stod 4or på schemat idag. Hade vilodag igår och körde lugnt i söndags så benen borde kännas ganska fräscha, men det gjorde de inte. Det var inte blytungt, men heller ingen lätt känsla. Fick slita i slutet av alla fyra intervaller och på den sista var minut 2 extra jobbig. Har alltid jobbigt under andra minuten på mina fyror. Måste vara något mentalt...kan ju inte vara något annat. 

Har lite att jobba på vad gäller det mentala. Tycker nämligen att det är ganska trist att köra intervaller inomhus, det finns liksom ingen belöning som när man är ute och når toppen av en backe eller får känna flytet genom ett kul skogsparti. Har därför svårt att pressa ur det där sista när jag kör på trainern. Idag fanns det dock inte så mycket "sista" att pressa ur. Det hade liksom tömts allt eftersom och det är väl bra. Tyder på ett bra upplägg. 

Och upplägget var det inget fel på idag. Körde alla fyror på 360-365W i genomsnitt och tyckte jag höll en jämn nivå under varje fyra. Detta resulterade i att jag snittade 364W över de fyra fyrorna, vilket är ett rekord för mig. Om en sportjournalist hade frågat mig den klassiska frågan "Hur känns det?" så hade svaret blivit: "Jobbigt och trist". Det var ju inte direkt kul att cykla, även om det blev rekord. Det var ju bara jobbigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar