Bildspel

...

torsdag 10 mars 2016

Vila!!!

Körde ett sent trainerpass igår. Visste inte riktigt vad jag skulle köra för intervaller, men till slut bestämde jag mig för att ta med datorn ner i pannrummet och slå igång två träningsvideos från GCN. Första är ca 30 min och filmen visar klättringen upp från Sa Calobra. En gradvis ökning i intensitet under de 30 min, med 10 sekunders fullt ös var 4:e minut. Därefter blev det videon som visar klättringen upp för Col de Soller norrifrån och 40/20 i 10 minuter. Behövde dessa två videos för att motivera mig igår och det blev till slut ett ganska bra pass.


Idag är det vilodag. Passar bra eftersom jag ska på middag med jobbet ikväll. Imorgon är det också vila. Alltså 2 vilodagar i rad. Det är första gången sedan magsjukan dagarna innan nyårsafton. På lördag hoppas jag alltså på fräscha ben då det är CX-tävling i Helsingborg. Ska bli kul och även spännande att se ifall vilan gav någon effekt.

Träningsdagar markerade i gult/rött beroende på antal timmar. De vita rutorna = vilodagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar