Bildspel

...

fredag 26 maj 2017

Uppdatering

Har precis ätit en frukost, standardvarianten med blåbär, hallon, kvarg, pumpakärnor och nötter. Väntar nu på att barnen ska vakna, sedan bär det av till Laholm där vi släpper av barnen hos Mormor och Morfar. Därefter kör jag och Ulrika vidare mot Falun för att köra Långa Lugnet.

Medan kaffet svalnar lite tänkte jag skriva några rader på bloggen, det var ju ett tag sedan sist. Sedan dess har det hänt en del. Många träningspass och två tävlingar. Körde Vincoloppet förra helgen. Stort startfält och fin bana. Kände mig fräsch, men satt lite långt bak och instängd när "break of the day" gick iväg. 11 man fick en lucka som växte ganska snabbt. De flesta lag med fler än 3 cyklister var representerade i utbrytningen så det blev aldrig någon ordentlig jakt. Vi hade Andreas med så efter ett tag var det bara att inse att man inte längre kunde tävla om de bästa placeringarna. Fick tävla om andra placeringar istället. I backarna med cirka två mil kvar gasade vi på i huvudklungan så att den sprack av ordentligt. Till slut var vi en andragrupp bestående av 10-12 pers och till slut rullade jag imål på en 20:e plats.

I måndags var det Allianstävling på Sturup Raceway. GP-lopp på 18 varv. Snabba, men snälla kurvor och total avsaknad av igångdrag. Väldigt svårt att köra offensivt eftersom det alltid finns pigga cyklister i klungan. Så, in på det sista varvet var klungan samlad och vi i Lunedi som hade 9 man i klungan försökte få igång ett uppdrag a la Saeco på Cippolinis glansdagar. Robin, jag, Johan, Per och Andreas la oss i täten och senare dök även Rikard upp och tog en förning. Inför sista kurvan drog två andra cyklister igång spurten, men både Johan och Per var med på hugget och på upploppet kunde de passera de båda. Så, Johan vann och Per två. Jag spurtade in på en 6:e plats. Bra kört av Lunedi!!! :)

Jag har ju hunnit med att träna också. Tänkte dela några bilder som jag tagit från några av träningspassen. Ett av passen var med klubben, första för i år. Vi var fler än 70 pers som samlades vid Kårhuset och i snabbgruppen var vi fler än 20. Riktigt kul.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar