Bildspel

...

måndag 15 maj 2017

Tjejdäng x 2

Som seriöst satsande idrottsman är att få stryk av en tjej inget man stoltserar med, men istället för att känna sig förnedrad väljer jag att hylla tjejerna. På Billingeracet kom den svenska mästaren i Långlopp Jennie Stenerhag någon minut för mig i mål. Alltså, hon är ju grymt duktig. Verkar inte ha några som helst svagheter och är ett bevis på att tjejer kan bli riktigt duktiga och att de kan och SKA ta för sig även i en sport som är relativt mansdominerad. Även övriga tjejer, som var efter mig i mål, är grymma. Jag är superimponerad av alla de som kör fortare än många män, och då ska vi komma ihåg att många av de här männen tränar ganska hårt. Kul med så många duktiga tjejer som visar upp en så härlig inställning. Det är bara lite synd att de inte är fler. Vore kul om den här sporten kunde bli lite mer jämlik. Bra att vi börjar lyfta fram tjejerna mer så att de kan agera förebilder för barnen och ungdomarna.

Sedan fick jag ju tjejdäng av min egen fru. Ulrika kom ju på en bättre placering än mig och knep 3:e-platsen i D40 i sin tävlingsdebut. Nerverna höll älskling!! Nu kanske du inte behöver stå och hulka av nervositet en halvtimme innan start i Falun J
Grymt kört och jag är stolt över din prestation. Inte så förvånad egentligen, men din förbättring jämfört med förra året är anmärkningsvärd. Fortsätt så här, så blir detta en rolig säsong.


Om mitt eget lopp kan ni läsa här på bloggen i ett separat inlägg.
Min älskade och duktiga fru på pallen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar