Bildspel

...

fredag 11 december 2015

Night rider

Önskar jag var Knight rider så som David Hasselhoff och fick köra omkring i en talande bil som heter KITT. Låt oss ta bort K:na så har ni min verklighet - night rider och ITT (Intensive Turbo Training).
Det var det som gällde i går. Skulle träna efter barnens läggdags, men det sköts upp till strax efter kl 22 eftersom jag fastnade framför datorn. Håller på och planerar vår sommarsemester och då krävs det grundlig research. Min fru och jag blir lätt lite nördiga och lägger ner lite väl mycket tid på att hitta det mest optimala så fort vi ska spendera lite pengar på något. Det har nog egentligen inte att göra med att vi är snåla, utan vi nog tycker det är rätt kul att nörda ner oss.

Här ska vi bo i sommar :)
Vi har nu bokat en vecka i ett hus i Mayerhofen, Österrike och så ska vi nu hitta ett hus i Kroatien veckan innan. Ja, både MTBn och racern ska med om någon nu undrade. Vi bilar ner och min brors familj gör oss sällskap. Blir säkert nice med två veckors semester i Europa, men jag undrar ändå om jag inte lagt mer tid på själva researchen.

Hade nog kunnat ta i lite mer,
men trött blev jag ändå även
om det inte framgår av bilden


Igår blev det till slut ett pass på trainern i källaren. Det stod 1or på schemat så det vara bara att värma upp i 10 min och sedan avvärka ett antal 1-minutersintervaller. 15 tyckte jag blev lagom igår med 1 minuts vila mellan varje. Då behövde passet inte dra ut på tiden, utan jag skulle vara klar efter 45min inklusive nedvarv.

Jag visste inte på vilken effekt jag skulle lägga mig. Försökte hålla mig över 400 W intervallen igenom och det gick ganska bra. Snittade över 400 på alla intervaller och hade till och med lite krafter kvar på slutet och kunde trycka på lite mer på de två sista intervallerna. Får nog öka motståndet till nästa gång jag kör den här typen av intervaller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar