Bildspel

...

fredag 4 december 2015

Nytt försökt till regelbundet bloggande

Efter att ha surfat runt lite på andra cyklister bloggar så blev jag inspirerad till att ta tag i min egen blogg igen. Förra försöket gick ju inte så bra, blev bara två inlägg, sedan försvann inspirationen. Men skam den som ger sig...

Efter att ha kört mörker-MTB i tisdags och trainer både i onsdags och torsdags stod det jobbpendling på schemat idag. Jag vill ha minst ett pass i veckan där jag cyklar innan frukost, allt för att hålla vikten nere, vilket annars är lite svårt när man omges av pepparkakor hela tiden och har ett sockersug över det normala. Det var väl inte världens bästa dag för pendling...vindar på 10m/s, regn och några fjuttiga plusgrader. Tog en relativt kort omväg idag, så det blev ca 50 minuter härdande cykling.

Var genomblöt när jag kom fram till jobbet och märkte att min propellerfläkt nere i omklädningsrummet har gått sönder, så det blir väl till att dra på sig blöta kläder när det är dags för hemfärd i eftermiddag.

Blir raka vägen hem i eftermiddag. Måste hem snabbt för ikväll ska det ordnas kalas åt 8-åringen. Det blir grillade kycklingspett i trädgården först och sedan lite fredagsmys i källaren och så avslutas kvällen med godisjakt ute i mörkret. Hoppas bara regnet håller sig borta ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar