Bildspel

...

måndag 28 december 2015

Sammanfattning av julveckan

Veckan började ju bra med ett dubbelpass spinning på Gerdahallen på måndagen, vilket jag skrev om i förra inlägget. Veckan fortsatte sedan med pendling till och från jobbet på tisdagen. På onsdagen blev det en oplanerad semesterdag eftersom min dotter hade varit kräksjuk och därför kunde min fru som hade semester inte klara av alla julbestyr eftersom hon behövde stanna hemma med barnen. Jag fick därför istället ta semester och fixa det sista julhandlandet på onsdagen. Det tog nästan hela dagen, men jag kom ändå hem tidigare än om jag hade jobbat, så det hanns med ett trainerpass innan kvällsmaten.

6st toppar blev det. 5e och 6e gav inga wattsiffror man skryter om,
men det är dessa två som gör träningen lite mer effektfull.
Jag klämde av några 4or, 6st närmare bestämt. De första 4 försökte jag maxa på, men det blev inte så bra som jag hade hoppats på. Benen kändes lite trötta så jag fick nöja mig med att hålla mig runt 340w istället för 350.






På Julafton hade jag tänkt mig ett kort pass före frukost och så blev det också, fast lite längre än jag först hade planerat. Jag tyckte det skulle vara kul att kombinera ett träningspass med en julhälsning. Funderade lite på vad jag kunde göra och kom till slut fram till att det borde gå att cykla en runda i form av en julgran. Hittade en runda på dryg 5 mil, så det blev till att ge sig iväg innan det ljusnade föra att inte komma hem allt för sent. Frun vill ju också ut och träna och så skulle vi ju hinna packa bilen med julklappar och vara i Staffanstorp kl 13. För en gångs skull höll planeringen och vi var i tid.



På juldagen blev det vilodag och på annandagen skulle vi åka upp till svärföräldrarna i Laholm. En snäll och förstående fru lät mig klämma av ett trainerpass innan avfärd. För att vara effektiv drog jag av ett gäng 1-minutersintervaller med 1 minuts vila emellan. Satsade på att ligga en bit över 400w på de första intervallerna och det funkade bra, men efter ett tag fick jag nöja mig med att ligga strax över 400. Jag lyckades faktiskt snitta över 400 under alla 15 intervaller, vilket jag får vara nöjd med.

Ännu nöjdare är jag med hela veckan och att jag kunde klämma in drygt 7 timmars träning en sådan här vecka. Nu är julen över och jag är hemma i Lödde igen och har ytterligare en dryg veckas ledighet framför mig. Dessutom är barnen kvar hos mormor och morfar i Laholm några dagar så även om Ulrika jobbar så kan jag ge mig ut och cykla. Ska även försöka hinna med att cykla med Ulrika någon dag när hon kan gå lite tidigare från jobbet. Det är ju kul att Ulrika och jag delar cykelintresset, men det är sällan vi får chans att cykla tillsammans, men förhoppningsvis kan vi göra det nu när vi har barnfritt några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar