Bildspel

...

söndag 20 december 2015

Träningsfattig helg

Det blev bara ett träningspass den här helgen. En lugn MTB-runda på 2h innan frukost idag. Det var dock helt enligt planerna. Hade dock gärna kört ett pass till, men ibland får annat komma före, som tex julmys och shopping. För en gångs skull var jag realistiskt i min planering och förutsåg att lördagens shoppingtur skulle ta typ hela dagen och att hela ovanvåningen inte städas på 30 min. Det var några av sakerna som stod på helgens schema och det känns skönt att man inte blev tvungen att ställa in ett planerat träningspass pga av dessa aktiviteter.

Eftersom det var inplanera att jag inte skulle hinna med att träna så mycket den här helgen så blev det 5 pass ons-fre. Onsdagen har ni redan fått läsa om i ett tidigare inlägg. I torsdags var det pendling till och från jobbet i makligt tempo och i fredags blev det ett trainerpass. Gjorde ett försök på Kompiskampen. Hade ju inget resultat från december så jag bestämde mig för att köra en tjuga på max och sedan några korta intervaller efter det. I november tog jag 333W och la mig därför på 340W i början av detta försöket. Det höll dock inte längre än 5 min, sedan hade jag svårt att hålla mig över 320. Snittet på de 20 minuterna blev till slut 324W. En liten besvikelse, men jag skyller på dagsformen.

Nästa vecka är lite svårplanerad, men jag hoppas kunna träna varje dag till och med julafton. På måndag tänkte jag köra ett dubbelpass spinning och damma av ett gäng 8or. På tisdag blir det nog pendling och onsdag ett trainerpass. På julaftons morgon hoppas jag kunna ta en kort utomhusrunda på morgonen, men vi får se. Det är ju mycket som ska hinnas med dessa kommande dagar. På juldagen blir det vilodag och likaså på annandagen. Då åker vi upp till Laholm till mina svärföräldrar. På söndag åker vi hem igen, men det blir nog först framåt kvällen, så jag är tveksam till ifall jag hinner med någon träning då. Får jag ihop 5h totalt nästa vecka så är jag nöjd. Får se till att det blir kvalitet på passen istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar