Bildspel

...

onsdag 25 januari 2017

Bra känsla igen

Det går upp och ner just nu. Den lätta förkylningen har släppt och nu återstår bara lite symptom under morgontimmarna. Igår körde jag spinning på Gerdahallen. Kommer köra många pass på trainern i källaren nu framöver så klämmer gärna in ett spinningpass då och då för att få lite variation. Stack lite tidigare från jobbet och kunde vara med på passet som startade redan klockan 16 och skarvade sedan vidare med passet som började 17:15. 2 timmars trampande blev det och känslan var bra. 2 dagar utan cykling gjorde att benen var fräscha. Knät kände jag inte av alls och förkylningen tänkte jag inte alls på. Körde ett antal åttor med två minuters vila emellan förutom mellan de två passen då det blev betydligt längre vila. Utan effektmätare är det svårt att veta hur mycket man tar i, men det kändes i alla fall som jag tog i. Det blev rejält svettigt och pulsen steg högt. Växlade mellan att ligga över och under tröskeln, eller åtminstone det som jag upplevde som tröskel. Avslutade med enbensintevaller, 45 sek på vardera ben med gradvist ökat motstånd. Skönt avsluta passet med en brännande känsla i låren.


Riktigt bra pass igår alltså. Ovanligt bra känsla för att vara spinning. Hoppas nu bara att förkylningarna kan hålla sig frånvarande framöver, för nu vill jag börja ta i…ordentligt. Ikväll tänkte jag köra fyror. Förväntar mig inga rekordsiffror denna gång, men hoppas på en bra känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar