Bildspel

...

onsdag 11 januari 2017

Jubileum

Igår blev det dubbelpass. Ett på morgonen och ett på kvällen. Körde tröskelintervaller på morgonen enligt ett upplägg som finns i två träningsvidoes på GCNs Youtube-kanal. Skönt att ha något att titta på medan man cyklar.

På kvällen funderade jag länge på vad jag skulle köra. Tog också lång tid innan jag bestämde mig för att överhuvudtaget träna. Hade känningar i knät, men ville ändå få till ett givande träningspass. Satte mig till slut på trainern i källaren vid halv 10-tiden. Inspirerad av ett nyligen läst Facebook-inlägg blev det ettor. Tog den korta varianten, dvs den med bara en minuts vila mellan intervallerna. Hade bestämt mig för att köra åtminstone 10 på en effekt över 400W. Försökte ha en snitteffekt på ca 420 och det lyckades bra. Efter den 10:e intervallen bestämde jag mig för att köra till jag inte längre kunde hålla en snitteffekt på mer än 400W. Det blev 3 till sedan kände jag att jag inte skulle klara av fler.

Blev ett bra träningspass trots känningar i knät. Hoppas nu bara inte att gårdagens dubbelpass förvärrar situationen.

I och med gårdagens två pass loggade jag min 1000:e aktivitet på Strava. Förväntar mig nu att Strava skickar en guldklocka eller liknande.

Ikväll blir det spinning och tröskelintervaller. Får se om knät pallar dubbla pass eller om jag nöjer mig med ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar