Bildspel

...

onsdag 6 januari 2016

Inte riktigt 400 timmar

Efter julfirandet och hemkomsten från Laholm blev det bara 1 träningspass under 2015. Det blev ett långt sådant, 4h distans med crossen på blandat underlag. En härlig runda, men jag frös om fötterna redan efter 45 minuter. Jag åt inget under rundan och drack heller inget. Kanske väldigt dumt, men jag gillar inte att dricka när det är kallt. Var rätt seg resten av den dagen.

Vaknade sedan på natten och mådde lite illa, men kunde somna om utan att behöva hälsa på Ulrik. Dagen efter var jag dock däckad, mådde ganska kasst emellanåt och hade feber. Satt i soffan typ hela dagen och likaså dagen därpå. Då hade jag återigen vaknat mitt i natten med illamående, men den här gången var jag tvungen att tömma innehållet i magen. Så, 2015 fick ett ganska kasst slut och vi blev också tvungna att ställa in nyårsfirandet. Det blev en lugn hemmakväll med familjen istället och barnet fick skratta gott åt både Grevinna och betjänten och Plankan. Två klassiker som håller än...åtminstone för barn.

Det tråkiga med min magsjuka var att jag inte kunde eller ville träna på 4 dagar. Därmed fick jag inte avsluta året så som jag hade tänkt. Jag hade ju siktat in mig på 400 Stravaloggade träningstimmar, men det blev bara 398. 2014 året missade jag ett annat mål med liten marginal då jag missade 1000-milamålet med 18 mil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar