Bildspel

...

tisdag 19 januari 2016

Kantvindskörning i snömodd

Två gånger har jag brutit Örestadsloppet på grund av att det kalla aprilregnet varit olidligt för mina frusna händer. I år hoppas jag slippa regnet och hoppas på snö istället. Då blir jag farlig. Har nämligen tränat på kantvindskörning i snömodd idag. Cyklade via Lomma till jobbet idag. Mellan Flädie och Habo Ljung kom det friska vindar in från Öresund och eftersom det var lite snö kvar på min halva av vägbanan kom dubbdäcken till sin rätt.

Ber om ursäkt för bildkvaliteten. Cykeln stod lutad mot vägpinnen, men västanvinden ville hellre att cykeln skulle ligga ner på fotot. Nu ska jag byta om och cykla in i västanvinden. Ska ändå försöka ta det relativt lugnt. Några korta tempohöjningar blir det nog, men annars tänket jag försöka ha fräscha ben inför Kompiskampen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar