Bildspel

...

torsdag 28 januari 2016

System disturbance kan vara bra ibland

På vägen hem från jobbet igår fick jag se detta exempel på
Skånsk halkbekämpning. Rullgrus!!
Igår satt jag på jobbet och tittade ut och såg solen skina och tyckte lite synd om mig för att jag visste att solen skulle hinna ner bakom horisonten innan det var dags för mig att cykla hem. Eftersom jag är ledig idag (dagis stängt) så ville jag göra klar måndagens kundpresentation igår och tyckte därför inte att det var läge för att gå tidigare. Men runt 2-tiden så blev jag utkastad från ett av våra system som vi jobbar i. Efter några misslyckade försök att logga in igen fick.jag höra av kollegorna att det var "System disturbance" på servrarna i Tyskland. Efter en knapp timme och ett system som fortfarande låg nere insåg jag att jag inte skulle kunna få något gjort på min kundpresentation och att det lika bra var att hojja hemåt och jobba i helgen istället. Hade gärna undvikit helgarbete, men jag fick i alla fall cykla hemåt i solsken. Det hör inte till vanligheterna.

Det blev två riktigt lugna träningspass på runt timmen idag när jag cykelpendlade. Det behövdes, mina ben känns lite sega efter tre dagar med tuffa intervallpass. 4or i måndags, 8or på spinningen i tisdags och ett gäng 2or på trainern igår. 2orna känndes inte alls bra, men det spelar väl inte så stor roll. Huvudsaken är väl att passet blev genomfört och att både ben och hjärta fick jobba.

Idag är jag som sagt hemma eftersom dagis är stängt. Blir inget träningspass idag. Tänkte låta benen vila så att jag kan få kvalitet på träningen framöver, men framför allt för att jag vill få lite kvalitetstid med barnen. Det är dock ett par tvättberg som jag ska ta mig an idag, så några höjdmeter borde jag kunna logga på Strava.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar