Bildspel

...

lördag 10 december 2016

Lucka 10 - Kvällsmys på altanen


Sov lite längre idag, så först kl 9 kom jag iväg på dagens träningspass. Det blev en runda på MTBn bort mot Järavallen och ett varv där och sedan hemåt igen. Det var dock ganska tomt med luft i det nystansade backdäcket så det blev till att pumpa upp det och stoppa minipumpen i ryggfickan innan jag stack iväg. Det var rejält blåsigt så jag var glad att jag slipper nöta asfalt såna här dagar. Väl framme på Järavallen gjorde nattens regnande sig påmint. Det var ett sugande underlag och stundtals väldigt slirigt. Det gick inte snabbt. Fick även stanna och pumpa upp backdäcket en gång till, men efter det verkade det hålla tätt.

På vägen hem körde jag lite enbensintervaller, mest för att det annars är en ganska tråkig väg att cykla. Det blev en dryg timmes cykling och efter att ha spolat av cykeln hann jag precis få i mig lite frukost innan det var dags att följa Signe till fotbollsträningen. Lämnade av henne där och cyklade hem igen eftersom Ulrika skulle iväg med Edvin och cykla ett varv på Järavallen.

Efter kvällsmaten gick vi alla fem ut och i trädgården. Jag tände en lite brasa så att vi kunde grilla marshmallows och Ulrika fixade lite varm choklad. Det blev en liten mysig stund tillsammans på altanen. Barnen gick in efter en stund och jag och Ulrika satt kvar i värmen från gasolbrännaren. Det var riktigt skönt. Hade kunnat sitta kvar länge.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar