Bildspel

...

måndag 12 december 2016

Lucka 12 - Sa Calobra

Klättringen upp från Sa Calobra till Col de Reis på Mallorca är en av mina favoritvägar. Klättringen är lagom utmanande i både längd och lutning, men framför allt är vägen och utsikten fantastisk. Att ta en Coca-cola och skala en nyplockad apelsin i solskenet på fiket vid T-korsningen är en av höjdpunkterna på träningslägret på Mallorca.

Idag cyklade jag uppför Sa Calobra...fast inte på riktigt. Hade egentligen inte tänkt cykla idag, men det blev ändrade planer. Imorgon är det ju Lucia och då är det firande på eftermiddagen på Alves dagis och på kvällen på Edvins skola. Hinner därför inte träna som planerat imorgon, så jag tog ett pass ikväll istället för att vara säker på att jag inte missar något. Dessutom kände jag mig ganska fräsch i benen och skallen så varför ta vilodag då?

EFtersom planerna blev ändrade visste jag inte riktigt vad jag skulle köra för typ av pass. Bestämde mig till slut för att ta datorn med mig ner i källaren och köra enligt två träningsvideos som finns på GCN. Första är på drygt 30 minuter och man får följa en kamera uppför Sa Calobra. Den andra är på ca en kvart och då är det Col de Soller som gäller. Har kört detta upplägg ett antal gånger förut. På något vis funkar dessa två pass riktigt bra för mitt huvud. Sällan går 50 min på trainern fortare och samtidigt får man bra träning.
Dagens träningssällskap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar