Bildspel

...

tisdag 6 december 2016

Lucka 6 - Variation förnöjer

Idag var jag på blixtvisit i Stockholm, eller snarare Kista. Hade ett kundmöte där på förmiddagen. Hann med det första eftermiddagsflyget tillbaka till Malmö och landade i lagom tid för att hinna få i mig något i magen innan jag körde till Gerdahallen i Lund för kvällens två spinningpass.
Landskapet nedanför skimrade i rött.
Ganska effektfullt, men det gjorde sig inte riktigt på bild.

Är egentligen inte så förtjust i spinning. Saknar min effektmätare, min egen cykel och fläkten som svalkar. Gillar heller inte upplägget på passen. Det är en salig röra av olika långa intervaller och aldrig någon ordentlig återhämtning mellan intervallerna. Därför kör jag mitt eget race, oftast 8or. Gerdahallen har 70 cyklar i spinningsalen så man försvinner i mängden och det märks inte så mycket om man avviker från instruktörens upplägg på passet.

Anledningen till att jag ändå kör spinning är att det ger variation i träningen. Jag föredrar ett pass på trainern i källaren framör spinning, men om jag ska köra tre pass i källaren så byter jag gärna ut ett mot spinning för att få variation. Det blir då också mycket lättare att motivera sig till de pass man kör på trainern i källaren. Det brukar alltså bli ett besök i veckan på Gerdahallen. Kör nästan alltid två pass efter varandra för att få lite volym i träningen. Det är därför jag väljer Gerdahallen framför andra mer lokala gym. Det är inte så många andra gym som kan erbjuda 4 spinningpass på samma kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar