Bildspel

...

lördag 3 december 2016

Lucka 3 - Ända in i kaklet

Titeln på detta inlägg för tankarna till stenhårda intervaller, men det är inte det det kommer att handla om. Tyvärr, har faktiskt inte cyklat alls idag. Tog en vilodag istället och hoppas att det var ett klokt beslut med tanke på förkylningen. Känns faktiskt bättre nu på den fronten.

Titeln handlar istället om det som jag sysslat med idag, nämligen kakling. Håller nämligen på med badrumsrenovering. Badrummet på nedervåningen har stått obrukbart i tre år. Jag rev ut det för cirka tre år sedan och tänkte ta tag i renoveringen då, men så hände det inte så mycket. Det var ju ungefär då som jag började vinterträna på allvar, så tiden räckte inte riktigt till.

Snart klar med väggarna. Hoppas kunna ta en dusch
här i början av nästa år.
Det var först ett år senare som jag började ta tag i det eftersom Ulrika sa att jag skulle få köpa en Garmin Vector effektmätare om jag började ta tag i renoveringen igen. Det gjorde jag allstå, en eller två helger, sedan var effektmätaren monterad och motivationen till renoveringen försvann.

Senaste året har jag dock jobbat med badrummet några timmar nästan varje helg och har nu kommit så långt att jag snart är klar med kaklingen av väggarna. Badrummet är inte stort, men det tar en jäkla tid ändå. Många moment som ska göras. Har dock låtit allt få ta sin tid och inte låtit renoveringen gå ut över andra saker. Har varit med om det tidigare. Har renoverat i stort sett hela huset sedan vi flyttade in för 9 år sedan och när jag höll på som mest blev det inte många mil cyklade.

Nu sitter jag och funderar på vad som gäller för morgondagen. Cykling ska det bli, men jag vet inte hur, var, när eller hur länge än. Får fundera på det ett tag till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar