Bildspel

...

tisdag 13 december 2016

Lucka 13 - Delad glädje är dubbel glädje

När man spenderar så många timmar på cykeln som jag gör är det skönt att ha en förstående fru. Ännu bättre är det när man till och med delar intresset. Fast ibland kör det ihop sig. Båda vill ju träna och det kan ju vara svårt när man har små barn. Idag var ett sådant tillfälle. Både jag och Ulrika tänkte köra trainer efter att vi kom hem från Luciafirande på skolan. Då fick Ulrika ta det första passet medan jag hängde lite med barnen och gav de lite kvällsfika. Sedan var det min tur att gå ner i källaren. Både jag och Ulrika körde 4or, med samma upplägg - 4st med 4 min vila emellan. Som tur är så skiljer det lite i effekt mellan oss båda, men idag var mina Watt inget att skryta om. Kände att det skulle bli ett tungt pass redan under uppvärmningen.  Är ganska sliten efter en ganska tuff träningsvecka. Hoppas kunna vara tillbaka på en högre effekt på fyrorna om jag bara får göra det passet med fräscha ben. Men, vem bryr sig, det är mitten av december och många månader kvar tills jag ska var på topp och känna mig fräsch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar