Bildspel

...

torsdag 15 december 2016

Lucka 15 - Mjölksyra

Idag hängde jag med gänget från Kävlinge på en cykeltur på grusvägarna kring Dagstorpsbackarna. Sju intervaller blev det och alla framkallade mjölksyra. Det brände till ordentligt i låren i några av backarna. Men kul var det och bra träning. Roligt också att det går att samla 10-12 cyklister en mörk decemberkväll till att cykla intervaller. Tack vare att det är så många på träningspassen blir intervallerna lite tuffare än annars. Åtminstone för mig, som behöver andra starka cyklister runt omkring mig för att ta i lite extra och pressa ur de sista krafterna.

Nu är det fredag morgon (hann inte blogga igår) och jag har fortfarande känningar i benen. Måste bli bättre på att ta hand om benen och kroppen efter ett hårt träningspass. Hoppar ofta över stretching och igår drack jag dåligt (hade inte ens vatten med mig på träningspasset) både under och efter passet. Som en följd sov jag också dåligt. Shit, vad jag låter gammal som gnäller över dålig sömd pga hård träning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar