Bildspel

...

fredag 2 december 2016

Lucka 2 - Cykelpendling

Hade gärna cykelpendlat mycket mer än vad jag gör, men får nöja mig med en gång i veckan. Det är en ganska effektiv träningsform, men ändå svår att få tid till. Det ska ju passas in med hämtning och lämning på dagis och med träningsschemat i övrigt.

Cyklar ofta förbi den här skylten på väg till jobbet.
Idag stannade jag till och fotade eftersom den
sällan får en så fin bakgrund. 
Idag fick jag in det i planeringen. Eftersom jag körde dubbla trainerpass igår, passade det bra med en knapp timmes lugn cykling till jobbet på morgonen idag. Snabbaste vägen tar ca 35 minuter, men jag brukar ta en liten omväg för att komma upp i nästan en timmes cykling. Kör ofta lugnt på morgonen, alltid innan frukost, och brukar lägga in någon slags intervaller på vägen hem. Idag blev det dock inget på vägen hem. Ulrika är på julfest med jobbet, så vi möttes upp på lunchen och jag tog över bilen som hon hade kört på morgonen.

Det var tunga ben som tog mig till jobbet idag. Det var förvisso inte oväntat med tanke på det sena trainerpasset igår kväll, men känslan i övrigt i kroppen var inte bra. Tror inte att jag är helt återställd efter förkylningen. Fortfarande lite hostig och snorig dessutom. Har därför tagit beslutet att hoppa över helgens CX-tävlingar. Hade tänkte köra en av tävlingarna i Malmö under helgen, men nu blir det tid till lite annat istället. Som att hänga lite med barnen till exempel. Det är inte helt fel det heller, men ibland mer krävande än vad en CX-tävling någonsin kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar