Bildspel

...

torsdag 8 december 2016

Lucka 8 - Rörig dag, men tränat blev det ändå

Dagen börjar med att vi konstaterar att Edvin har problem med sin astma och är likblek och har svårt att andas. Ingen idé att gå till skolan för hans del. VAB alltså. Som tur kunde Ulrika stanna hemma med honom och jag kunde ta mig an mina två kundmöten under dagen. Eftersom jag skulle vara i Köpenhamn kl 13 stannade jag hemma och satte mig i kontoret i källaren och förberedde telefonmötet kl 9. Lägger nästan en timme på förberedelser och ringer min kontakt..."NN är på sammanträde, åter kl 11:30" WTF, tänkte jag och ringde deras växel, som kopplade igenom mig, men inget svar. Jaha, där la jag en timme i onödan på förberedelser.

Så är det ibland, bara att svälja. Fortsatte istället med förberedelserna inför Köpenhamnsmötet. Skulle egentligen varit klar med dessa i går kväll, men jag var alldeles för trött för att vara effektiv då. Hade ju tänkt ta ett pass på trainern mellan de båda mötena, men nu hann jag inte det. Men, eftersom UIrika var hemma och VABade så kunde hon hämta Alve på dagis och jag kunde köra mitt pass efter Köpenhamnsmötet och innan Signes julshow på skolan.

Även om planerna ändrades, så kunde jag klämma in ett 55 minuters långt träningspass. Blev 2 st 15-minutersintervaller där jag låg på 90% av FTP de första 10 minuterna och ökade sedan lite gradvis de sista 5. Funkade bra första intervallen, men under andra var jag långt ifrån 90%. Pulsen låg i alla fall högt, så det centrala systemet fick jobba och det blev ett bra träningspass.

Efter träningen var det direkt in i duschen och på med kläder och promenera bort med Signe till skolan. Eftersvettningarna pärlade sig i pannan när jag stod och lyssnade på barnens julsånger. Är inget större fan av sådana här tillställningar, men ville ändå gå för Signes skull.

Nu sitter jag och funderar på hur morgondagens ser ut. Edvin kan nog inte gå till skolan imorgon heller, så det blir VAB imorgon igen. Jag skulle behöva komma in till jobbet imorgon, så det blir nog Ulrika som VABar igen. Då kan jag ju följa planen, nämligen cykla till och från jobbet. Men att följa en plan till punkt och pricka är ju inte riktigt min starka sida....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar