Bildspel

...

söndag 4 december 2016

Lucka 4 - Att träna förkyld

Hur ska man göra när man är förkyld?
Hoppa över träningen helt och hållet för att inte riskera att förlänga sjukdomsperioden?
Träna lätt, eftersom det är det enda som kroppen klarar av?
Träna som vanligt med tuffa intervaller?

En av gravhögarna på Rönneberga
Hade fortfarande förkylningssymptom i morse när jag vaknade och velade därför länge med hur jag skulle göra med träningen. Övervägde ett tag att inte cykla alls, men till slut föll beslutet på att ta en ca 2h runda på landsvägarna med De Rosan, min reservracer. Jag tänkte först klämma in några pulshöjare på 20 min, men hoppade över det och tog det lugnt istället hela passet förutom en kort pulshöjare uppför Rönneberga. Blev alltså inte mycket till träningspass idag heller. Hade säkert kunnat träna hårdare, men ville inte riskera att förlänga sjukdomsperioden ytterligare.

Det blev i alla fall en skön cykelrunda även om fötterna blev lite kalla på slutet. Efter träningen blev det fortsatt badrumsrenovering. Fortsatte med kaklet, men det gick inte alls som jag ville. Svor en del och ångrade ett tag att vi inte tog in en hantverkare. Det hade varit väldigt mycket dyrare, men det hade varit klart för länge länge sedan.

Idag föll val av cykel på De Rosan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar