Bildspel

...

söndag 18 december 2016

Lucka 18 - Halva inne

Idag stod det distans 3h på schemat. Igår blev det ju ingen träning så idag ville jag inte tumma på schemat. Står det 3 timmar så är det 3 timmar som gäller. Problemet var bara att Ulrika skulle iväg och cykla i Genarp med en kompis kl 10. Så jag fick ge mig iväg på morgonen och cykla en stund och sedan vara hemma tills Ulrika skulle iväg och sedan fortsätta en stund på trainern för att skrapa ihop mina tre timmar. 
Klädde även hjulgranen idag.

Kom dock iväg sent. Tänkte vara iväg kl 8, men jag fick börja dagen med att byta bromsbelägg och sedan även kedjan. Tog en stund och jag var inte iväg förrän strax innan kl 9. Cyklade bort till Järavallen med MTBn och tog två varv på slingan där innan jag cyklade hem igen. Hade gärna cyklat ett par varv till, men ville inte att barnen skulle vara hemma själva allt för länge. Ulrika stack iväg kl 10 och nu var jag hemma kvart i 11. Tog ett par koppar kaffe och åt lite frukost och sedan tog jag datorn med mig ner i källaren, satte igång Vinterstudion på SVT Play och satte mig på trainern. Det blev lite mer än en och en halv timme på trainern i lugnt tempo. 

Skönt att kunna följa planen trots lite logistiska utmaningar. Inte optimalt, men funkar ju ganska bra att dela upp passet och köra halva ute och halva inne som idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar